På Lowell utvecklar vi ständigt våra tjänster och produkter för att erbjuda våra kunder och slutkonsumenter en enkel och modern kundupplevelse i alla led. Vi var först i Sverige med Mobilinkasso och som ett naturligt steg förbättrar vi nu kundupplevelsen ytterligare.
Tillsammans med Kivra har vi tagit fram en lösning som gör det möjligt att hantera inkassokrav och skapa avbetalningsplaner direkt i Kivra. Det gör det smidigare för användaren att betala sina skulder eftersom endast en inloggning krävs. Dessutom blir processen mer anpassad till användaren som själv kan skapa och hantera egna avbetalningsplaner med några enkla klick närsomhelst på dygnet.
För företag och verksamheter som ser nyttan i att integrera kreditprocessen i sina digitala tjänster finns stor potential. Det handlar helt enkelt om att möta sina kunders behov på bästa sätt. Vi ser i våra undersökningar att många som har skulder helst inte vill prata med rådgivare om det. De vill hellre erbjudas en enkel lösning som gör det snabbt och smidigt att bli skuldfri. På företagssidan är det viktigt att kunna planera sin ekonomi, slippa fördröjningar vad gäller betalningar och förstås – bibehålla sina kundrelationer.
Att ständigt förbättra vårt erbjudande och bryta ny mark inom vår bransch ligger i vår kärna. Vi lever efter principen “moving forward”. Genom att hela tiden leta möjligheter till att skapa värde för våra kunder och konsumenter ser vi till att våra tjänster ligger i framkant.
Den 27 oktober deltog vi på PostNord Strålfors event Smarter Communication Summit 2021 tillsammans med Kivra. I filmen nedan kan du se utdrag från eventet där vi bland annat berättar mer om vår lösning och den digitala utvecklingen inom kredithanteirngsbranschen.